ЗАТВЕРДЖЕНО

Рiшення Шептицької мiської ради

23.01.2025  № 3255

Положення

про  надання одноразової грошової допомоги

 

  1. Положення про надання одноразової грошової допомоги (далi – Положення) визначає порядок надання одноразової грошової допомоги мешканцям, зареєстрованим на території громади, які опинилися в складних життєвих обставинах, непередбачених надзвичайних ситуаціях.

 

  1. Грошова допомога надається таким категоріям громадян:
  • багатодітним, неповним сім’ям;
  • людям з інвалідністю;
  • одиноким громадянам похилого віку;
  • одиноким матерям, дiтям-сиротам;
  • дiтям, позбавленим батькiвського пiклування;
  • учасникам АТО(ООС), Захисникам та Захисницям України, бійцям-добровольцям АТО, постраждалим учасникам Революції Гідності;
  • членам сімей загиблих (померлих) учасників АТО(ООС), Захисників та Захисниць України, бійців-добровольців АТО, постраждалих учасників Революції Гідності;
  • військовослужбовцям, в т. ч. пораненим (які проходять службу за контрактом, мобілізовані, демобілізовані) та членам їх сімей;
  • членам сімей зниклих безвісти військовослужбовців;
  • членам сімей полонених військовослужбовців;
  • внутрішньо переміщеним особам (далі - ВПО), фактичне місце проживання яких зареєстроване на території громади;
  • сім’ям, що втратили годувальника;
  • постраждалим від стихійного лиха, пожежі;
  • хворим, що потребують довготривалого та дороговартісного лікування, медичної операції;
  • постраждалим від крадіжок у значних розмірах;
  • малозабезпеченим непрацездатним верствам населення.

 

  1. Порядок надання одноразової грошової допомоги:

3.1. Для отримання допомоги мешканцi реєструють у загальному вiддiлi Виконавчого комiтету Шептицької мiської ради заяву на iм’я депутата мiської ради або мiського голови.

3.2. До заяви, в якій зазначається інформація про склад сім’ї заявника, додаються такi документи:

- довiдки про доходи членiв сiм'ї за попереднi шiсть мiсяцiв (у разi, якщо працездатна особа працездатного вiку не працює, подається документ, що засвiдчує тимчасову непрацездатнiсть, копiя трудової книжки, тощо). При цьому доходи військовослужбовців до сукупного доходу не враховуються. 

- копiя паспорта або копія ID – картки;

- копія витягу з реєстру територіальної громади  щодо місця реєстрації;

      - копiя iдентифiкацiйного номера (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);

      - копія довідки ВПО (за потреби);

      - рахунок у банкiвськiй установi (за наявностi);

      - документи, що підтверджують складну життєву обставину, непередбачену надзвичайну ситуацію (акт про пожежу, довідку про крадіжку, довідку про смерть годувальника, копію посвідчення учасника бойових дій АТО(ООС), Захисника чи Захисниці України, інші документи, які свідчать про належність до категорії громадян, які мають право на отримання допомоги, у відповідності до п.2. цього Положенння).

      - згоду на збір інформації про сім'ю, доходи, власність та майно, необхідну для отримання грошової допомоги, а також на обробку цих даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».

      Одноразова грошова допомога може надаватись Захисникам та Захисницям України з числа учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, військовослужбовців, які не зареєстровані, але фактично проживають на території громади, за умови подання підтверджуючих документів про фактичне місце проживання (акт, довідка, інше).

      3.3. До складу сiм’ї незалежно вiд мiсця реєстрацiї включаються: чоловiк, дружина; жiнка та чоловiк, якi проживають однiєю сiм’єю, не перебуваючи у шлюбi; рiднi, усиновленi та пiдопiчнi дiти цих осiб вiком до вiсiмнадцяти рокiв, а також незалежно вiд мiсця проживання (перебування) або реєстрацiї дiти, якi навчаються за денною формою навчання у професiйно-технiчних, вищих навчальних закладах           I-IV рiвнiв акредитацiї до досягнення двадцяти трьох рокiв i якi не мають власних сiмей; неодруженi повнолiтнi дiти, якi визнанi особами з iнвалiдністю з дитинства I та II груп або особами з інвалідністю I групи i проживають разом з батьками.

3.4. Депутат мiської ради, залежно вiд матерiального стану та складностi ситуації заявника, визначає розмiр допомоги та скеровує подання, заяву з пакетом документiв до  Управлiння працi та соцiального захисту населення (далі - Управління), для підготовки проекту рiшення міської ради.

3.5. Міський голова розмір допомоги визначає самостійно або скеровує заяву громадянина з пакетом документiв до Управління, яке готує подання на розгляд постiйної депутатської комiсiї з питань охорони здоров’я, працi та соцiальної полiтики, освiти, культури, духовного вiдродження, сiм’ї, молодi та спорту (далі - Комісія) для визначення розміру допомоги.

3.6. При визначенні розміру допомоги або при відмові в її наданні Комiсiя обов'язково приймає до уваги такі обставини: вік, стан здоров'я заявника або членів його сім'ї, його матеріальний та сімейний стан, клопотання депутата міської ради щодо надання допомоги мешканцям громади.

3.7. Управління готує проект рішення міської ради на підставі протоколу (витягу з протоколу) засідання Комісії із визначеним розміром грошової допомоги.

 

  1. У наданні грошової допомоги може бути відмовлено, якщо:

-  неподано усіх документів, передбачених п.п. 3.2, 8  цього Положення;

- з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, які не були зазначені заявником;

- заявником навмисно надані недостовірні, неповні відомості, які вплинули або можуть вплинути на рішення про надання грошової допомоги;

- середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім'ї або самотнього громадянина за шість місяців, які передували зверненню, перевищує п’ять  прожиткових мінімумів на одну особу в розрахунку на місяць,  встановлених законом на поточний рік;

- відсутності коштів для надання грошової допомоги;

- відсутність реєстрації місця проживання на території громади.

 

  1. Грошова допомога надається однiй особi один раз на рiк. Грошова допомога може надаватися однiй особi бiльше одного разу на рiк за поданням депутата міської ради або за рішенням Комісії.

Отримання особою одноразової грошової допомоги не є пiдставою для вiдмови в отриманнi грошової допомоги з iнших джерел.

 

  1. Виплата одноразової грошової допомоги здiйснюється на пiдставi рiшення Шептицької мiської ради за рахунок коштiв мiсцевого бюджету згiдно помiсячних кошторисних призначень i в межах асигнувань, передбачених в мiському  бюджетi на вiдповiдний рiк.

 

  1. Граничний розмiр рiчної грошової допомоги, яку скеровує депутат  мiської ради, не перевищує 80,0 тис. грн., а мiський голова – 9 000,0 тис. грн.

       При цьому, у суму коштiв, що видiлена міському голові для надання одноразових грошових допомог, не враховуються виплати визначені п.8 цього Положення.

      Фінансування проводиться в межах коштів, передбачених у бюджеті громади на відповідний рік за Програмою надання грошової допомоги найменш забезпеченим громадянам та громадянам, які опинилися в складних життєвих ситуаціях, в яку можуть вноситись зміни відповідно до уточнення бюджету громади.

     

     8. Надання одноразової грошової допомоги:

     8.1.Учасникам АТО(ООС), бійцям-добровольцям АТО, постраждалим учасникам Революції Гідності, Захисникам чи Захисницям державного суверенітету та територіальної цілісності України у період військової агресії Російської Федерації  проти України, в тому числі вказаним категоріям  громадян з числа  ВПО, у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, станом на перше січня бюджетного року.

    Одноразова грошова допомога надається на підставі:

     - заяви на ім’я міського голови;

     - копії паспорта або копії ID - картки;

     - копії витягу з реєстру територіальної громади  щодо місця реєстрації;

     - копії ідентифікаційного номера (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);

      - копії документів про участь в АТО(ООС) або у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку із військовою агресією Російської Федерації проти України (довідка, тощо);

      - копії посвідчення учасника бойових дій чи особи з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО(ООС), Захисника/Захисниці України, бійця-добровольця АТО, постраждалого учасника Революції Гідності;

      - копії довідки ВПО (за потреби);

      - рахунок в установі банку.

      8.2.  Сім’ям загиблих (померлих) учасників АТО(ООС), бійців-добровольців АТО, постраждалих учасників Революції Гідності, загиблих (померлих) військовослужбовців, які не мають права на статус члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника України, в тому числі з числа загиблих (померлих) ВПО.

      Дія цього пункту не поширюється на сім’ї загиблих (померлих), які отримали або мають право отримати одноразову грошову допомогу у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану”.

      8.2.1. Заяви громадян, які звертаються вперше, починаючи з січня 2024 року, для надання вказаного виду допомоги скеровуються на розгляд Комісії за результатами якої готується проект рішення Шептицької міської ради.

      8.2.2. Допомога надається в розмірі двох мінімальних заробітних плат (законодавчо встановлених, станом на 1 січня бюджетного року) на  сім’ю загиблого (померлого) на підставі:

      -  заяви на ім’я міського голови;

      -  копії паспорта або копії ID - картки;

      -  копії витягу з реєстру територіальної громади  щодо місця реєстрації;

      -  копiї ідентифікаційного  номера (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);

      -  копії документа про участь в АТО(ООС) або у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’яку із військовою агресією Російської Федерації проти України (довідка, тощо);

      -  копії посвідчення бійця-добровольця, виданого ЛОР ;

      -  копії свідоцтва про шлюб (за потреби);

      -  копії свідоцтва про народження (за потреби);

      -  копії свідоцтва про смерть;

      -  копії лікарського свідоцтва про смерть (за наявності);

      - документ, який підтверджує відсутність права на отримання одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, відповідно до норм ПКМУ від 28.02.2022р. № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового та начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану» (за потреби);

      -  копії довідки ВПО (за потреби);

      -  рахунок в установі банку.

      8.2.3. До членів сімей загиблих (померлих) учасників АТО(ООС), бійців-добровольців АТО, постраждалих учасників Революції Гідності, загиблих (померлих) військовослужбовців, в тому числі з числа загиблих (померлих) ВПО, належать батьки, чоловік/дружина, неповнолітні діти до 18 років, дiти, якi навчаються за денною формою навчання у професiйно-технiчних, вищих навчальних закладах I-IV рiвнiв акредитацiї до досягнення двадцяти трьох рокiв i якi не мають власних сімей.

      8.3. Члену сім’ї загиблого (померлого), особі, яка здійснила поховання  учасника АТО (ООС), бійця-добровольця АТО, постраждалого учасника Революції Гідності, Захисника чи Захисниці державного суверенітету та територіальної цілісності України у період військової агресії Російської Федерації проти України, в тому числі з числа ВПО, для поховання надається допомога  у розмірі 10 000 грн. на підставі:

      -  заяви на ім’я міського голови;

      -  копії паспорта або копії ID - картки;

      -  копії витягу з реєстру територіальної громади  щодо місця реєстрації;

      -  копiї ідентифікаційного  номера (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);

      - копії документа про участь в АТО(ООС) або у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’яку із військовою агресією Російської Федерації проти України (довідка, тощо);

      -  копії посвідчення бійця-добровольця, виданого ЛОР ;

      -  копії свідоцтва про шлюб (за потреби);

      -  копії свідоцтва про народження (за потреби);

      -  копії свідоцтва про смерть;

      - копії документів (за потреби), що підтверджують загибель (смерть) під час забезпечення оборони України у зв’язку з агресією Російської Федерації проти України (сповіщення про смерть, лікарське свідоцтво про смерть, інше);

      -  копії довідки ВПО (за потреби);

      -  рахунок в установі банку.

      Допомога надається одному з членів сім’ї – чоловіку/дружині, батькам, дітям, а у разі відсутності таких, особі, яка здійснила поховання.

 

      9. У разі виникнення складних життєвих обставин одноразова грошова допомога визначена п.8, може бути виплачена в іншому розмірі, при цьому необхідно подати документи, передбачені у підпункті 3.2 цього Положення, які скеровуються на розгляд Комісії.

      Одноразова грошова допомога надається громадянам, місце проживання яких зареєстроване на території  громади, в тому числі з числа ВПО, а допомога визначена п. 8.3, – громадянам, місце проживання яких зареєстроване на території громади,              в тому числі з числа ВПО або за іншим місцем реєстрації, якщо загиблий (померлий) був зареєстрований на території громади, в тому числі з числа ВПО. У разі виникнення спірних питань такі заяви розглядаються Комісією.

      Виплата одноразової грошової допомоги, передбаченої п.8, проводиться Управлінням на підставі розпорядження міського голови, крім п.8.2.1. – виплата проводиться за рішенням Шептицької міської ради. Невиплачені суми допомоги згідно розпоряджень міського голови, виданих у грудні поточного року, виплачуються в січні наступного бюджетного року.

 

      10. В разі смерті особи після визначення розміру грошової допомоги, така допомога виплачується члену сім’ї померлого за заявою, документом, що посвідчує родинні зв’язки з померлим, та довідкою  про банківський рахунок родича померлого. Якщо заяву подали декілька членів сім’ї померлого, такі заяви скеровуються для погодження на Комісію.

 

 

 

 

 

Поширити: